Tuesday 25 June 2013

HooHA!

Anda rasa anda gemuk? Perut anda buncit tapi tiada kena mengena dengan mengandung? Lemak di sana sini tiada tandingannya? Cuma ada satu cara sahaja untuk menghilangkan semua ni, iaitu dengan berlari lagi dan lagi. Tapi kalau berlari sesorang macam tak seronok pulak kan rasa, so cara terbaik adalah berlari ramai-ramai dengan menjoinkan diri dengan aktiviti seperti marathon or triathlon. Apa yang aku nak share dekat sini adalah laman sesawang HooHA. Mungkin ada yang dah tau and mungkin tidak, so sama-sama kita ceduk info yang ada kan.


Sebelum ini, aku tengok ada dua tiga orang member aku asyik join aktiviti macam ni, sampai aku pun naik heran, mana diorang semua dapat info. Yela, aku pun suka berlari jugak, tapi kalau dapat join aktiviti larian yang macam ni, lagi seronok. Aku target tak la nak menang pun, just seronok-seronok berlari untuk menyihatkan badan, sambil-sambil tu dapat tshirt free. Lepas membuat siasatan, baru tau diorang banyak refer dekat website HooHA.


Kalau tengok dekat section EVENTS, website HooHA telah menglistkan events-events yang akan berlangsung. Next events yang paling dekat adalah NTV7 Feel Good RUN - 7 July 2013. Patut join ni, manatau kot-kot ada peluang masuk NTV7, hehe...



Mungkin disebabkan jerebu yang tengah melanda sekarang ni, tak dapat nak join NTV7 Feel Good Run yang akan diadakan pada 7 July tu nanti. It's occay, maybe boleh join yang bulan September punya pulak macam dalam gambar atas. Yang penting, aku dah nak start involve dengan aktiviti macam ni, bukan setakat boleh menyihatkan badan, tapi boleh jugak menambah kenalan. So, free-free bolehlah visit HooHA :)


Roger and out.



20 comments:

  1. terasa mak nok ayat uolls baris pertama tu...buncit tapi bukan mengandung..hak hak..

    bila sampai masa nak buang lelemak,boleh join aktiviti berlari cengini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. a'ah..sungguh tu aza, ko mesti banyak lemak sana sini kan, sila join aktiviti cam gini, cepat!!

      Delete
  2. teringin nak kurus, tp apakan daya... sikap malas utk bersenam lg tinggi dr nak makan macam2. yummeh... teringin pavlova. eh. hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku pun sama henry, dah bape kali kena perli dengan owang umah, cakap nak pergi gym, tapi sampai ke sudah tak pergi-pergi, aisey~...

      Delete
  3. Huwaaa rindunya nak join running2 ni semua + kl towerthon (naik tangga kl tower sampai tahap buleh pengshannn tuuu!).

    Tiap2 aktiviti running ni.. meme muka iolsss ada la.. tak pernah tak ada hehehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeke ke ni dekda...kalau takde next marathon, siaplah...cari sampai ke rumah, hehe...

      Delete
  4. Dah tak larat nak lari lari nih, cukuplah jogging dan jaga makan... hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. berjalan pun ok je mie...yang penting bersenam, jangan malas-malas :)

      Delete
  5. go go ORGA (hahhaha)
    budak2 opis aku rajin benor lau ikut marathon cam ni ORga
    saban minggu ada je program
    aku ngan mekda jeee yang suka makan hahahhahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. dila, nanti kita join lari ni sesama, boleh ambik gambar permandangan sekali...mesti syok :)

      Delete
  6. selamat...

    saya acara marathon mmg suka. tapi utk masuk event besar2 gini agak jarang.

    saya suka berlari seorang diri, sekali sekala sahaja perlukan teman utk menguji stamina dan kemampuan saya. sehingga kini, Alhumdulillah la masih maintain utk jarak 32km ++ lebih dari 40km terus down dan pancit habis. mungkin faktor usia dan kekerapan memonteng beriadah dlm areana marathon ini

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau 32km ++ tu kira jauh jugaklah TP..saya kalau nak lari jauh tu kena slow-slow, maintain je, yang penting dapat sampai abis, hehe...

      Delete
  7. cayok cayok untuk Orga...... memula kau join la HooHA ni, pastu boleh la join kelab mendaki pulak... best tau mendaki, tengok pemandangan yang tinggi

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku tak takut tinggi sr, tapi bab panjat memanjat ni, lagi seksa dari berlari sebenarnya. kalau berlari anytime boleh berhenti, tapi kalau mendaki, kena sampai habis, tak kan separuh jalan pulak...

      Delete
  8. Cayalah Orga....Akak support dari belakang je...

    ReplyDelete
  9. nak berlari-lari...alahh..malas betul JM tau..joging sikit pun dah semput..kurang stamina tul (dh tuo gamaknya)..tp tak per..hasrat murni Orga tu JM sokong sgt2 heee

    ReplyDelete
  10. tak boleh join aktvt ni.nik dari kurus nanti jadi kurus kering kan..nanti suami cari lain.nik jugak yg susah...kikiki
    byk alasan jea tp sebenarnya malas :)

    ReplyDelete
  11. walla menarik ni !

    ReplyDelete
  12. Tunggu abis berpantang la baru dpt join aktiviti mcmni..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...