Tuesday 2 September 2014

Terima Kasih DiGi ^_^

Kehadapan sahabat-sahabat yang dirindui 200%...tatkala warkah ini ditulis, aku telah pun berada diatas katil ready untuk melabuhkan mata yang telah seharian penat melihat keindahan dunia yang tidak kekal ini. Usahlah ditanya mengapa, kenapa dan bagaimana...kerna, segala persoalan tersebut tidak mampu ku jawabnya, apatah lagi jika ditanya bila dan di mana... Izinkan mata ini menutup untuk seketika sahabat-sahabatku, biarlah dia berehat sebentar, kerana sat lagi, dalam pukul 3 pagi macam tu, Aimi akan bangun disusuli dengan tangisan dan senyuman. Walaupun ibunya cakap takper, ok jer dia bangun susukan Aimi sorang-sorang, but diatas keprihatinan bapanya yang berjiwa suci, bangunlah jugak temankan sambil-sambil bancuhkan milo dan sebagainya, hehe... Pelik je rasa sebab lama dah tak menulis.


Hikayat mengenai cerita ini bermula, apabila aku ternampak iklan mengenai peraduan ini di laman sesawang DiGi. Setelah beberapa kali aku belek dan membelek, akhirnya aku pun decide untuk menyertai jugak disebabkan peraduan ini agak mudah and aku pun memang pelanggan DiGi. Bermodalkan saki baki credit dalam akaun DiGi, aku pun mula menghantar SMS seperti yang diminta. Leka melayan SMS dari DiGi, bila dicheck baki, banyak jugak yang telah aku habiskan. Tanggal 5 Ogos 2014 jam lebih kurang pukul 4 petang gitu, aku menerima panggilan dari pihak DiGi. Jeng...jeng...jeng... Tujuan panggilan ini dibuat untuk memberikan aku 3 soalan, and sekiranya aku dapat menjawab semua, maka aku bakal dinobatkan sebagai pemenang. Alhamdulillah...ketiga-tiga soklan yang tanya, aku dapat menjawab semuanya and suspennya, aku merupakan pemenang yang terakhir. Tak kisahlah, yang penting menang. Orang tua-tua cakap, rezeki anak, hehe... So, 22 hb ritu DiGi menghantar SMS untuk mengconfirm kehadiran bagi majlis penyampaian hadiah, yeay... Tempatnya adalah The Duchess Place, Kuala Lumpur bertarikh 27 Ogos 2014.


Punyalah semangat, macam biasalah aku antara orang yang terawal sampai. Kalini aku pergi bersendirian tanpa ditemani isteri serta anak tercinta. Selepas meregisterkan diri, aku dibawa ke meja dan dilayan bagaikan menatang minyak yang penuh. Tema majlis ini hari raya and celebriti utama adalah Ustaz Don. Okaylah kan, berkat lah sikit majlis.


Masa yang terluang, aku habiskan dengan mengangkut makanan ke meja serta mengambil gambar sekitar suasana majlis ini. Seronok pulak dengar ceramah Ustaz Don secara live, selalu layan dekat 30 minit bersama Ustaz Don je, kalini berpeluang bersua muka.


Banyak lagi sebenarnya menu yang dihidangkan, tapi nak jaga tatatertib sebab dah jadi bapak punya pasal, so aku pun makan sekadar kekenyangan je lah, cewah~... Dalam dok jalan-jalan ambik gambar, tak sangka sungguh boleh berjumpa dengan kawan lama aku. Ni lah jodoh namanya, hehe...


Seriusly, Ustaz Don memang peramah. Ensem pun ensem, bila bersembang tu rasa macam dah berkawan lama. Tambah-tambah bila kitorang masing-masing keluaq loghat utara, seronok jer bersembang. Lebih kurang pukul 5.30 macam tu, barulah majlis penyampaian hadiah dimulakan. Fuh~...lama sungguh tunggu...


Alhamdulillah, lebih kurang kul6 camtu, majlis penyampaian hadiah bersurai. Kesemua pemenang adalah 13 orang and aku adalah orang yang ke-13. Peraduan ini berlangsung selama 4 minggu di mana setiap minggu 3 pemenang akan dipilih. Syukur sangat-sangat sebab berjaya memenangi RM1,000 dari DiGi and berpeluang berjumpa dengan Ustaz Don. Insyaallah, kalau ada jodoh, mungkin berjumpa lagi, kawan lama katakan, hehe...


Disamping cheque hadiah yang terima, pihak DiGi jugak ada memberikan goodies bag untuk semua tetamu yang hadir. Bak kata DiGi, "waste is a disease, don't be a carrier". Okay, jom tengok Free Seats AirAsia, taktau lah available lagi ke tidak, hehe... Anyway, DiGi is always the smarter choice. cewah~...tetiba je kan...


Roger and out.




21 comments:

  1. wahhh best tu dpt duit raya! tahniahhh mmg rezeki baby tu. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks john, jadilah mak pak tumpang rezeki anak je :)

      Delete
  2. no wonder lah bila JM cakap Digi x BEST ada org marah hihihih. Alhamdullah..RM1000 tu...byk tu..rezeki namanya..kalau JM belum tentu dapat jawab 3 soalan tu.

    psst : ni calon bapa mithali ni..bukan senang nak carik!!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..tu la, terguris ati ai tau jm cakap DiGi tak best...3 soalan tu senang je jm, mesti dapat jawab jugak.biasalah jm, anak sulong. so jadi lah bapa mithali sikit. anak kedua nanti taktau la macam mana, muahaha...

      Delete
  3. tahniah Orga aku tumpang gembira kerana hang telah berjaya masuk contest ini :-)
    hang pun Hebat jugak bravoooooooooooooo

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks dila...tapi aku jeles dengan hang sebab dah pakai GoPro. gambar semua ohsem-ohsem...

      Delete
  4. sy pengguna setia digi jugak, tapi tak tau pun psl contest ni..hehe
    tahniahhhh..mmg rezeki anak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena selalu check dekat laman sesawang DiGi muis, saya pun terjumpa dengan contest ni, try and error jelah...

      Delete
  5. Tahniah Orga!
    Alhamdulillah rezeki anak...

    ReplyDelete
  6. Amboii.. meriah nya nokssss... jeles aiii!

    Grand gittewwww :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. bakper nyer nak jeles pulak dekdaa, duniawi je semua ni, cewah...

      Delete
  7. Wah! Ini betul2 rejeki ni.. Alhamdulillah.. Tahniah Orga! ^_^
    Rosmiza Ali Official Blog™

    ReplyDelete
  8. alhamdulilah.. banyak betul duit raya tu.

    ReplyDelete
  9. syukur alhamdulillah..tahniah awak..rezeki baby ni..hehehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...