Wednesday 25 April 2012

Barcelona Vs Chelsea


Terharu betul aku tengok game Barcelona Vs Chelsea pagi tadi. Walaupun aku bukan fans Chelsea, disebabkan satu-satunya EPL club yang layak ke semi-final and dapat fight dengan Barca season ni, so layan la jugak. Maklumla, Barca kan the best team in the world (mata ke atas, tangan ke bahu...), so memang puas hati jugaklah tengok diorang kalah. Mula-mula masa first league ritu, aku ingatkan Barca sengaja nak kalah, sebab Chelsea menang tipis jer 1-0, aku agak maybe dalam 2,3 bijik jugaklah Chelsea mungkin kena dengan Bacra nanti. Starting game dah nampak dah, apa akan berlaku next...tengoklah, dengan kapten Chelsea John Terry kena kad merah, kapten beb, bukan substitute player, starting game dah kena main 10 orang, lawan bukan team cap ayam, Barcelona pulak, so boleh bayangkan dah result nanti. Tengok possession Barca - Chelsea lebih kurang 80% - 20%, semua data-data refer ke Barca yang akan menang nanti. Bak kata pepatah, tuah ayam nampak tang kaki..tuah orang, sape yang tau kan...Nasib baik Torres dapat score last-last minute. Aku agak, if one to one dengan keeper, if Torres tak dapat score, maybe kena jual dah abis season nanti. Pandangan aku, nak menang dengan Barca, counter-attack jer...sebab dari 3 last game Barca, 1 - Chelsea, 2 - Real Madrid, 3 - Chelsea balik, semua kalah sebab gol counter attack...So, untuk semua fans Chelsea, Tahniah sebab menang dengan Barca aggregate 3-2 and dapat ke Final. Untuk fans Man U macam aku nie, maybe kena tunggu season depan la kot,ahaha...tapi takpe, EPL dah sebelah kaki dah, kalau menang dengan Man City dis weekend, Man U dah ble celebrate dah. So, malam nie layan Real Madrid Vs Bayern Munich pulak...

Roger and out!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...