Saturday 7 March 2015

Sepetang di Musim Panas

Wow...entry pertama tahun 2015!

Nampak sangat betapa rajinnya aku mengupdate blog kan. Adalah 2,3 hari lepas aku dah nak update dah, isi-isi penting semua dok ada dalam kepala, on je laptop terus blank. Magis sungguh! So aku pun bertapalah dalam bilik air sambil nyanyi lagu Becky G - Shower kekonon boleh ingat balik isi-isi yang penting, tapi haram tak hingat langsung. Mungkin sebab sekarang musim panas kot, tu yang tak berapa nak waras sangat. Even sekarang musim panas, tapi dekat Korea and Japan sana tengah winter, fuh...terbayang-bayang main salji dekat sana. Tapi bagi aku, serik dah pegi time winter, wife aku pun sama, bayangkan kulit muka jadi tegang sampai nak senyum pun rasa terseksa. Asyik dok sapu Vaseline je pegi mana-mana pun. Target untuk tahun ni nak terjah untuk Autumn pulak. Tengok entry orang lain travel time autumn, gambar-gambar diorang ambik, perhhh...rasa macam nak masuk dalam gambar tu sekali.


So, bagi nak melepaskan kerinduan feel-feel time autumn gitu, sempatlah aku layan daun-daun kale merah hijau dekat kebun bapak aku ni. Nak buat macam mana, sejak jadi ayah ni, tak sempat nak pegi mana. Bizi layan anak, pastu tok dengan tok wan dia pulak pun bizi nak tengok jugak, tu yang asyik dok balik kampung. Tunggu Aimi besar sikit, duduk pun dah okay, baru syok nak ke sana ke sini.


Sambil-sambil dok memusing kebun bapak aku ni, mak aku cakap yang bapak aku ada tanam dalam 15 pokok durian, macam-macam jenis. Semai sendiri je, lepas beli durian, kalau sedap, biji tu simpan semai sampai tumbuh anak pokok. Adalah bapak aku semai durian musang king dalam 5 pokok, yang tumbuh dengan sihat cuma sepokok. Okay la tu dari takde. Tapi, lagi 3,4 tahun baru dapat hasil. Sekarang ni pokok-pokok durian ni dalam kategori baby lagi.



Wokey lah...sampai sini je dulu, nama pun entry pembuka tirai tahun 2015 gitu, cari mood katanya. Pastu, start bulan depan dah start GST jugak, pening kepala sebab semua benda asyik kena cas jer. Anyway, terima kasih kepada rakan-rakan yang sudi singgah and still support skampung. So aku ucapkan, Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin...


Wassalam.






18 comments:

  1. Haaa silakan gi musim autumn. Mesti gambar ko ambil lawa2! Turn aku pula cuci mata. *hugsmuax kat Aimi yang comel*

    ReplyDelete
  2. selamat hr raya mr olga..keep on blogging ye :)

    ReplyDelete
  3. Assalam Dik
    Cepat nye sambut raya......!!!

    ReplyDelete
  4. wah....selamat kembali berblogging......saya gembira anda update blog.

    ReplyDelete
  5. Autumn daun getah pun cantik jugak...

    ReplyDelete
  6. emmm lama sungguh menyepi............ nak tunggu musim kemarau baru keluar eh....

    ReplyDelete
  7. autumn memang musim yg menarik..

    3, 4 tahun lagi bolehlah makan musang king..sedap tu..

    ReplyDelete
  8. Cun gile autumn kat kebun getak. Ni lagi hipster nie. :D

    ReplyDelete
  9. Cun gile autumn kat kebun getak. Ni lagi hipster nie. :D

    ReplyDelete
  10. Ada lagi Orga? lama tul menyepi..mesti sibuk melayan si comel Aimi nih

    gambar cantik time Autumn tu kat blog BibiErr hikss

    jgn setop menulis lama sgt...windu nk baca tulisan dari Dr Phd nih

    ReplyDelete
  11. hahahaha..kebun bapak pn ok pe..selamat hari raya!

    ReplyDelete
  12. wah untong ada kebun..nanti balik boleh kutip doyaan ye Orga

    ReplyDelete
  13. Awalnya buat ucapan hari raya....agak2 lepas raya kot baru nak update blog...hahahaha

    ReplyDelete
  14. hehe... orga. sama la kita. boleh dibilang berapa je entri yang berjaya ditulis. nak buat macam mana kan, sindrom ingatan blackout time bukak laptop tu sgt jitu jawapannye. hehehe... anyway suka cara story kat blog ni plus gambo pun cun.

    ReplyDelete
  15. Hahaha Selamat Hari Raya Orga
    Aku pun mmg malas nak update blog sekarang
    nuffnang aku problem
    tunggu ada mood nanti
    * Cantik kebon pak hang
    kemas teratuq
    keluarga pembersih hangpa ni

    ReplyDelete
  16. Dah bertiga sekarang orga...? seronok eh....he..he..he..

    ReplyDelete
  17. Salam Tuan. Kenapa dah lama tak update blog ....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...