Thursday 7 March 2013

Tak Puas Hati!!

Salam semua, saja aku buat quick update dari Seoul, sebabnya aku tengah angin dan sangat-sangat tidak puas hati. Minyak angin cap Md. Engko yang aku bawak ni pun tak boleh hilangkan kehanginan aku ni. Dah 2 hari aku cari, yang ada semua untuk kaum hawa saja. Untuk aku, daripada Myeongdong sampai ke Dongdaemon, semua tempat aku cari takda. Kalau ada pun mahal la bagi aku, tak sanggup den labur untuk beli. Hm...ada sedikit perasaan sedih di situ...


Faham kan maksud aku sekarang ni, Winter Boots untuk geng pompuan, harga 7000 Won sajo, lebih kurang RM21 gitu. Aku pun tak faham kenapa boleh murah sangat untuk pompuan, untuk kaum laki kebanyakan yang aku jumpa mesti atas 50,000 Won ke atas. Tu pasal aku tak puas hati... Jadi, kalau jalan-jalan tu, aku melangut jelah tengok wife aku shopping. Esok, nak try cari lagi, harap-harap dapat jumpa yang murah-murahlah, chaiyo!

Aku dah try tukar link ke blogspot dot com, tapi still link otomatik tukar balik ke blogspot dot kr, pening jugak nak update dengan tulisan korea ni, huhu...

Roger & out.



39 comments:

  1. boleh bro update dari sana... aku penah type entry pertama aku from korea. actually, bukan takat kat korea je brg atau pakaian lelaki mahal. even kt msia, aussie pun pakain lelaki paling mahal. baju pmpuan AUD5 pun boleh dapat. baju lelaki? kebanyakkan >AUD20. hahaha bertabahlah. dah pegi SPAO kat meyongdong?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku dah try dah henry, panjang berjela aku tulis, bila tekan publish (dalam tulisan korea), tak keluar-keluar pun, kuciwa aku...Aku tak jumpa pun SPAO tu kat mana, sibuk dok melayan wife aku dengan kosmetik dia tu, hehe...

      Delete
    2. hahah SPAO tu betol2 sebelah uniqlo kat myeongdong tu. kedai dia besar... tapi taktau la kalo dah bertukar tapak. sbb setiap kedai kat sana ade tenancy period. kalo kata setahun, setahun jela dia bukak. lps tu maybe bertukar tempat.

      Delete
    3. yeke? tak perasan la tu...sebab kitorang asyik dok tengok orang dok jual-jual dekat tengah jalan ni, lagipun berdepan dengan uniqlo tu kan natural beauty, wife aku tak toleh mana dah, hehe...

      Delete
  2. Untung jadi perempuan..hehe.

    ReplyDelete
  3. Jgn putus asa carik lg sampai lubang cacing, ada ker lubang cacing kt seoul...Orga, mana2 tempat pun brg tuk lelaki mmg mahal except china opsssss. Gigih tul update dr seoul tu, jeles sebenarnya hihih
    Epi oliday frennn

    ReplyDelete
    Replies
    1. gigih kan aku, ahaha...tapi fail sikit jm tang nak update, kena belajar sikit-sikitlah tulisan korea macam ni, hehe...

      Delete
  4. Sejak dulu pakaian dan aksesori lelaki memang mahal berbanding perempuan punya. Sebab kebiasaannya lelaki berkemampuan. Gaya, mutu, keunggulan, kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana ada akak, tu dulu. sekarang ni pompuan pun dua kali lima jer, lagi berkemampuan dari lelaki per...hebat perempuan zaman sekarang ni :)

      Delete
  5. fesyen wanita lagi banyak dari fesyen lelaki.
    kira fesyen lelaki ini boleh dianggap rare juga, sebab tu ianya sedikit mahal dari barang fesyen wanita ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..boleh ke anggap camtu, tapi seyes, memang mahal lah barang-barang untuk lelaki dekat sini. tapi nasib baik jumpa jugak, hehe..

      Delete
  6. sabar je la.. kawasan tu mmg tuk kaum kami.. hahahaha... :P

    ReplyDelete
  7. Amboiiiiiii... jauh perjalanan kau yee..

    Weh ada lagi ke salji kat Korea tu la ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada lagi shidah, tapi sipi-sipi jelah...bolehlah merasa jugak...

      Delete
  8. Ronda lagi Orga, nanti tentu jumpa tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah jumpa mie, dekat area nandaemon, bolehlah nak pakai...

      Delete
  9. WAH ORGA
    hang dah fly dah ka
    wah BOOTS tu TERGODEK haku

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah dila, jangan beli dekat m'sia, beli dekat sini lagi murah, design-design pun cantik...

      Delete
  10. Wahhh...
    Syoknya.. Winter boots.....
    AJ suka....
    Orga kirim belikan 200pasang... =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. 200 pasang, amvoi...banyaknya aj, nak wat apa kasut banyak-banyak, pokai la gini, hehe..

      Delete
  11. tak dapat beli boot, pegi la area myeongdong orga.
    situpun byk butik baju dan kasut, tp harga agak up sikit la.
    nanti bolehlah shopping segala cream kat kedai2 cosmetik tu.
    confirm balik Malaya ko dah macam retis korea. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hari pertama dengan kedua tak perasan sangat, masuk hari ketiga seterusnya, wife aku asyik dok masuk kedai-kedai cosmatik jer, dahla murah, free gift bersepah-sepah...

      Delete
  12. orga..takyah beli boots laaaa...beli seluar kaler-kaler ala retis k-pop tu sudah..heee tapi tak boleh bayangkan ko pakai suar kaler kuning..ngehehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah jumpa aza, tapi tak kuasa aku nak pakai lah, eewww...nanti lain macam pulak aku jalan, hehe...

      Delete
  13. Sakit jiweeeee je bace n3 nihhhh. Bile ko sampai ngek? Bestnyeeeeee. Kimsalam bini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah balik dah pun beb, hehe...best wooo...

      Delete
  14. Tak puas hati ke cemburu? hihihihi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hm? mana ada cemburu...takda lah...mana ada...

      Delete
  15. hehehehe..barang2 utk gegurl mmg murah2 sokmo. jgn putus asa mencari dan teruskan pencarian anda! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang pun sue, murah sungguh. dekat sini memang tak dapatlah, rasa-rasanya kot, hehe...

      Delete
  16. Untung la wife awk...dpt soping sakan dia...
    Nape brg owg lelaki mahal orga? tak byk ke brg2nya atau mmg terhad brgnya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. entahlah ena, pelik jugak kan barang-barang untuk guyz tak banyak tempat. dekat myeongdong memang susah sikit nak cari, tapi dekat nandaemun banyak jugaklah...

      Delete
  17. Murah2 jer rupanya barang2 kat Korea ekk? Jeles kat your wife boleh shopping macam2 kat sana.. Doakan me & my hubby plak lepas ni ye.. Teringin sgt nak ke Korea! Huhu~~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah mieza, kalau ada promo tu, cepat-cepat lah rembat. dekat sini barang-barang mostly tak mahal sangat...

      Delete
  18. Salam..Boleh tumpang tanya..Gambar kasut byk2 post kat atas tu kat area mana ye?..Akan ke. Korea Januari nnti.. tq..;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...